جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
«بهمن فرمانآرا» فيلم به فيلم تنزل كرده است
«خاك آشنا» يكی از بهترين نمونههای اثبات اين نظر است كه تعهد صرف فيلمساز به پيامرسانی تا چه حد میتواند به نتيجهای ضدخودش برسد.
سینما به مثابه قرص آرامبخش
«وقتی همه خوابیم» دیگر چندان شبیه یک فیلم سینمایی معقول به نظر نمیرسد. بیشتر یک مقاله تصویری خیلی تند و یک طرفه است که میشد موجزتر و جمعوجورترش را در قالب یک نامه سرگشاده افشاگرانه منتشر کرد.
فیلم بیضایی را دوباره باید دید
«وقتی همه خوابیم» از آن فیلمهایی است که توانایی و جزیینگری استاد پیر را نشان میدهد (همچنان). اما مجالی نمیدهد که از ته دل کف بزنی.
باید خیال کنم کابوسی بود که تموم شد
در این سینما که تا کنون طی چهل سال، تنها فرصت بهرهمند شدن از ده فیلم بلند بیضایی را به ما داده، نمیشود آرام نشست و دید که استاد یکی از این ده فرصت مغتنم ما را صرف انتقامجویی لجاجتآمیز چون «وقتی همه خوابیم» میکند و این درست همان جایی است که تفاوت مخاطب «دل نگران» با آنانی که همیشه با میزانسن آیینی، ساختار سنجیده و صناعت پیچیده سینمای بیضایی مشکل داشتهاند، روشن میشود.